Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan

van brienenoordbrug vervanging en renovatie
Foto ter illustratie. De Van Brienenoordbrug in Rotterdam (2024). ANP / Hollandse Hoogte / Jeffrey Groeneweg

Het is vijf voor twaalf. Dat zeggen bouwdirecteuren, hoogleraren en consultants in twee rapporten die deze week zijn gedeeld door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vervanging en renovatie van bruggen, viaducten en andere infrastructuur moet “met de grootst mogelijke urgentie en prioriteit” worden opgepakt. Eén probleem: de opgave is groter dan Rijkswaterstaat momenteel aankan. 

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.

Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan | Infrasite

Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan

van brienenoordbrug vervanging en renovatie
Foto ter illustratie. De Van Brienenoordbrug in Rotterdam (2024). ANP / Hollandse Hoogte / Jeffrey Groeneweg

Het is vijf voor twaalf. Dat zeggen bouwdirecteuren, hoogleraren en consultants in twee rapporten die deze week zijn gedeeld door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vervanging en renovatie van bruggen, viaducten en andere infrastructuur moet “met de grootst mogelijke urgentie en prioriteit” worden opgepakt. Eén probleem: de opgave is groter dan Rijkswaterstaat momenteel aankan. 

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.