PRECISIEWERK

Wagenborg Nedlift vervangt viaduct in druk bereden spoor in Duitsland

Het spoorwegviaduct (bron: Wagenborg Nedlift)
Het spoorwegviaduct (bron: Wagenborg Nedlift)

Bij Wagenborg Nedlift hoort het grote werk: zwaar hijswerk en transport. Dat gebeurt altijd op maat, inspelend op specifieke omstandigheden en wensen van de klant. We lichten hier één van de projecten uit: de vervanging van het spoorviaduct op de Dorn-Assenheimer Strasse in Assenheim in Duitsland.

Dat het spoorviaduct In Assenheim aan vervanging toe was, lijdt geen twijfel. Maar liefst 86 jaar lang reden treinen over de stalen brug die de toegang vormt tot het plaatsje Assenheim in de buurt van Frankfurt. Delen van de steunmuur stamden zelfs uit 1880. En voor een passage eronderdoor was maar ruimte voor één auto. Vervanging was hoognodig, zodat zware goederentreinen er nog decennialang met 130 kilometer per uur veilig overheen kunnen denderen. Het treinverkeer mocht zo weinig mogelijk hinder ondervinden van de tijdelijke afsluiting.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Redactie

Wagenborg Nedlift vervangt viaduct in druk bereden spoor in Duitsland | Infrasite
PRECISIEWERK

Wagenborg Nedlift vervangt viaduct in druk bereden spoor in Duitsland

Het spoorwegviaduct (bron: Wagenborg Nedlift)
Het spoorwegviaduct (bron: Wagenborg Nedlift)

Bij Wagenborg Nedlift hoort het grote werk: zwaar hijswerk en transport. Dat gebeurt altijd op maat, inspelend op specifieke omstandigheden en wensen van de klant. We lichten hier één van de projecten uit: de vervanging van het spoorviaduct op de Dorn-Assenheimer Strasse in Assenheim in Duitsland.

Dat het spoorviaduct In Assenheim aan vervanging toe was, lijdt geen twijfel. Maar liefst 86 jaar lang reden treinen over de stalen brug die de toegang vormt tot het plaatsje Assenheim in de buurt van Frankfurt. Delen van de steunmuur stamden zelfs uit 1880. En voor een passage eronderdoor was maar ruimte voor één auto. Vervanging was hoognodig, zodat zware goederentreinen er nog decennialang met 130 kilometer per uur veilig overheen kunnen denderen. Het treinverkeer mocht zo weinig mogelijk hinder ondervinden van de tijdelijke afsluiting.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Redactie