Bam bouwt een wand van palen om de verschoven hogesnelheidslijn te verstevigen

Rijpwetering, Blauwmolenweg
De palenwand moet tussen het spoor en de Blauwmolenweg komen te liggen. Google Maps

Het bouwbedrijf Bam gaat een 400 meter lange palenwand aanleggen langs de hogesnelheidslijn (HSL) bij Rijpwetering. Het is een van de nodige maatregelen om de treinen weer met 300 kilometer per uur te kunnen laten rijden in plaats van 80 kilometer per uur. Alles bij elkaar gaat het herstel tot 2026 duren, denkt de landelijke spoorbeheerder ProRail.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: SpoorPro.nl

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van Infrasite.nl.

Bam bouwt een wand van palen om de verschoven hogesnelheidslijn te verstevigen | Infrasite

Bam bouwt een wand van palen om de verschoven hogesnelheidslijn te verstevigen

Rijpwetering, Blauwmolenweg
De palenwand moet tussen het spoor en de Blauwmolenweg komen te liggen. Google Maps

Het bouwbedrijf Bam gaat een 400 meter lange palenwand aanleggen langs de hogesnelheidslijn (HSL) bij Rijpwetering. Het is een van de nodige maatregelen om de treinen weer met 300 kilometer per uur te kunnen laten rijden in plaats van 80 kilometer per uur. Alles bij elkaar gaat het herstel tot 2026 duren, denkt de landelijke spoorbeheerder ProRail.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: SpoorPro.nl

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van Infrasite.nl.