Rijkswaterstaat onttrekt zich aan enige verantwoordelijkheid in HSL-kwestie

rijpwetering scheurende viaducten hsl zuid
Ter hoogte van Rijpwetering is het gehele spoor al acht centimeter in horizontale richting opgeschoven, zo wees onderzoek van ProRail eerder uit. Google Street View

Rijkswaterstaat (RWS) wast de handen in onschuld waar het de problemen betreft die de hogesnelheidslijn momenteel parten spelen. Door constructiefouten kan er nu op een deel van de lijn maar 80 km/u worden gereden in plaats van 300. “De aannemer was verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw”, werpt RWS enige schuld ver van zich af in De Telegraaf.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van Infrasite.nl.

Rijkswaterstaat onttrekt zich aan enige verantwoordelijkheid in HSL-kwestie | Infrasite

Rijkswaterstaat onttrekt zich aan enige verantwoordelijkheid in HSL-kwestie

rijpwetering scheurende viaducten hsl zuid
Ter hoogte van Rijpwetering is het gehele spoor al acht centimeter in horizontale richting opgeschoven, zo wees onderzoek van ProRail eerder uit. Google Street View

Rijkswaterstaat (RWS) wast de handen in onschuld waar het de problemen betreft die de hogesnelheidslijn momenteel parten spelen. Door constructiefouten kan er nu op een deel van de lijn maar 80 km/u worden gereden in plaats van 300. “De aannemer was verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw”, werpt RWS enige schuld ver van zich af in De Telegraaf.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van Infrasite.nl.