65 meter lange scheur in spoordijk Gorinchem

Gorinchem spoordijk
De scheur (rechts) in de spoordijk in Gorinchem. ProRail

Er zit een 65 meter lange scheur in de spoordijk in Gorinchem. Dat laat de beheerder ProRail op vrijdag weten. Hoe het heeft kunnen gebeuren, wordt nog onderzocht. 

Op sommige plekken is de scheur een halve meter diep. Om de veiligheid te waarborgen, mogen treinen op het spoor op de dijk niet meer dan 40 kilometer per uur rijden, laat een woordvoerder van ProRail weten. Het is met name door deze maatregel dat er tijdelijk slechts twee in plaats van vier treinen per uur kunnen rijden tussen Dordrecht en Gorinchem, schrijft het vakblad SpoorPro.

Er wordt behalve de oorzaak ook gekeken naar een oplossing. “Het is nog onduidelijk tot wanneer dit duurt”, aldus de woordvoerder. “Onze vakspecialisten werken aan een oplossing voor de korte termijn. Daarnaast kijken we naar een structurele oplossing. Het volledige herstel van de scheur gaat helaas waarschijnlijk langer duren.” De beheerder laat meetapparatuur plaatsen om de situatie in de gaten te houden.

Lees ook:

Auteur: Geert van der Klugt

Bron: SpoorPro.nl

Journalist en redacteur voor Infrasite.

65 meter lange scheur in spoordijk Gorinchem | Infrasite

65 meter lange scheur in spoordijk Gorinchem

Gorinchem spoordijk
De scheur (rechts) in de spoordijk in Gorinchem. ProRail

Er zit een 65 meter lange scheur in de spoordijk in Gorinchem. Dat laat de beheerder ProRail op vrijdag weten. Hoe het heeft kunnen gebeuren, wordt nog onderzocht. 

Op sommige plekken is de scheur een halve meter diep. Om de veiligheid te waarborgen, mogen treinen op het spoor op de dijk niet meer dan 40 kilometer per uur rijden, laat een woordvoerder van ProRail weten. Het is met name door deze maatregel dat er tijdelijk slechts twee in plaats van vier treinen per uur kunnen rijden tussen Dordrecht en Gorinchem, schrijft het vakblad SpoorPro.

Er wordt behalve de oorzaak ook gekeken naar een oplossing. “Het is nog onduidelijk tot wanneer dit duurt”, aldus de woordvoerder. “Onze vakspecialisten werken aan een oplossing voor de korte termijn. Daarnaast kijken we naar een structurele oplossing. Het volledige herstel van de scheur gaat helaas waarschijnlijk langer duren.” De beheerder laat meetapparatuur plaatsen om de situatie in de gaten te houden.

Lees ook:

Auteur: Geert van der Klugt

Bron: SpoorPro.nl

Journalist en redacteur voor Infrasite.